Skip to content

Parduodate Kanadoje? Štai ką turite žinoti apie šalies skaitmeninės prekybos apmokestinimo pokyčius

2021 m. Kanados vyriausybė pakeis šalyje užsienio subjektų teikiamų skaitmeninių paslaugų mokesčių politiką. Pasak Vyriausybės visuomenės atstovų, sprendimu siekiama pagerinti prekių ir paslaugų mokesčio (GST) ir suderintojo pardavimo mokesčio (HST) surinkimą. Sprendimas taip pat turėtų padėti vietos įmonėms įgyti sąžiningą pranašumą konkuruojant su už šalies ribų esančiomis įmonėmis. Panašios priemonės jau priimtos Kvebeke, Saskačevane ir Britų Kolumbijoje.

Kodėl vykdomi šie pokyčiai?

Šiuo metu Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO) koordinuoja tarptautinės mokesčių sistemos peržiūrą, siekdama geriau pritaikyti ją didėjančiai skaitmeninės ekonomikos daliai. Nors derybos, kurioms vadovauja EBPO, tebevyksta, Kanada jau įvertino galimą prarastų pajamų dydį ir ėmėsi įgyvendinti priemones, kurios padės geriau apskaityti į šalį importuojamas skaitmenines paslaugas. Apskaičiuota, kad neapmokestindama užsienio subjektų, kurie importuoja skaitmenines paslaugas į valstybę, Kanada vien per 2017 metus patyrė 169 mln. nuostolį.

Kas keisis?

Nuo 2021 m. liepos ne Kanadoje įsikūrusios įmonės, tiekiančios skaitmeninius produktus ar paslaugas, turės registruotis GST / HST mokesčių mokėtojomis ir pradėti teikti ataskaitas Kanados mokesčių agentūrai (angl. Canada Revenue Agency, CRA). Taisyklė bus taikoma visiems skaitmeninių paslaugų tiekėjams-nerezidentams, įskaitant skaitmenines prekyvietes, srautinio perdavimo paslaugas, tokias kaip „Netflix“, ir apgyvendinimo dalijimosi platformas, pavyzdžiui, „Airbnb“.

Kaip registruotis?

Nors užsienio skaitmeninių paslaugų teikėjams oficialios gairės nėra numatytos, labiausiai tikėtina, kad jiems bus taikomas dabartinis reglamentavimas.

Kanadoje pardavimo mokesčių registravimo riba yra 30 000 CAD. Kai įmonės apyvarta viršija šią sumą, ji turi užsiregistruoti kredito reitingų agentūroje ir pradėti tikti ataskaitas apie visas Kanadoje įvykusias apmokestinamas operacijas.

Tiek registravimasis norint gauti mokesčių mokėtojo numerį, tiek pardavimo ataskaitų teikimas gali būti atliekami internetu, naudojantis CRA platforma.

Kokie yra GST / HST tarifai?

Pardavimų apskaita Kanadoje yra sudėtingesnė nei Europoje ar kai kuriose kitose šalyse. Taip yra todėl, kad kaupiamąjį pardavimo mokesčio tarifą Kanadoje sudaro GST, HST, PST / RST (provincijos pardavimo mokestis) ir QAT (tik Kvebeke). Kanadoje GST tarifas yra 5 proc., o kiti tarifai skiriasi priklausomai nuo pirkėjo vietos. Todėl tinkamas tarifas taikomas nustatant provinciją, kurioje yra klientas.

GST / HST sąskaitos-faktūros

Kaip ir kitose šalyse, kuriose taikomas pardavimo mokestis, GST / HST mokėtojomis registruotos įmonės turi pateikti išsamias sąskaitas-faktūras savo klientams iš Kanados. Teisingai išrašytos sąskaitos-faktūros leidžia pirkėjams ir pardavėjams užpildyti mokesčių deklaraciją ir reikalauti pirkimo mokesčio kreditų.

Kanadoje pardavėjai turi įsitikinti, kad jų sąskaitose-faktūrose nurodyta ši informacija:

  • įmonės rekvizitai (prekybinis pavadinimas; įmonės identifikavimo numeris);
  • sąskaitos-faktūros informacija (sąskaitos-faktūros data);
  • informacija apie operaciją (visa mokėtina suma; trumpas parduotų prekių / paslaugų aprašymas);
  • išsami informacija apie GST / HST (visa GST / HST apmokestinama suma, taikomas GST / HST tarifas);
  • B2B operacijų atveju taip pat reikėtų įtraukti pirkėjo prekybinį pavadinimą.