Skip to content

„Amazon“ PVM politika dėl prarasto FBA inventoriaus

„Google“ paieškos sistemoje įvedę frazę „Mano Amazon FBA deklaracijoje / kompensacijoje nenurodytas PVM“, pastebėsite, kad tai dažnai pasitaikanti problema tarp „Amazon“ FBA prekybininkų, kurie užsiregistravo PVM skaičiavimo paslaugai „Amazon VAT Calculation Services“.

„Amazon“ pardavėjų forumuose šiuo klausimu vyksta daug diskusijų.

Vieni teigia, kad grąžinamų sumų / kompensacijų PVM nenurodomas, nes „Amazon“ FBA prekybininkai grąžinimus / kompensacijas gauna iš „Amazon Luxembourg“, t. y. „Amazon Luxembourg“ nuperka trūkstamas / pamestas / sugadintas prekes iš „Amazon“ FBA pardavėjų, todėl „Amazon Luxembourg“ šiuos grąžinimus / kompensacijas apskaito kaip prekių pirkėjas, taikydama atvirkštinio apmokestinimo metodą. Kiti teigia, kad grąžinamos / kompensuojamos sumos laikomos „Amazon“ draudimo išmokomis, todėl PVM joms netaikomas.

Tačiau nė viena iš šių prielaidų nėra teisinga.

Peržiūrėkime „Amazon“ FBA klientų grąžinimo politiką ir „Amazon“ FBA prarasto ir sugadinto inventoriaus kompensavimo politiką. Abiem atvejais teigiama, kad: „[…] kompensuosime jums apskaičiuotas prekės pardavimo pajamas. „Numatomos pajamos“ reiškia numatomą prekės, už kurią mokama kompensacija, pardavimo kainą, atėmus persiuntimo ir vykdymo mokesčius. Į apskaičiuotą kompensacijos dydį neįtraukiamas vietinis standartinis PVM tarifas […]“ arba „[…] Jei prekė grąžinama pagal jūsų FBA užsakymą, mes jums grąžinsime prekės pardavimo pajamas, atėmus taikomus FBA mokesčius ir vietinį standartinį PVM mokestį […]“.

Panagrinėkime tokį pavyzdį:

„Amazon“ FBA prekybininkas pardavė prekių už 100 GBP + JK PVM (21 %). Bendra pardavimo suma – 120 GBP. 100 GBP, atėmus „Amazon“ mokesčius, tenka prekybininkui, o 20 GBP – HMRC.

Įsivaizduokime, kad:

  1. klientas nepatenkintas gaminiu ir prašo „Amazon“ grąžinti pinigus; „Amazon“ grąžina pinigus klientui prieš grąžinant prekę, tačiau „Amazon“ prekės taip ir neatgauna;
  2. Prekė prarandama pristatant klientui;
  3. Prekė pažeidžiama ruošiantis pristatymui „Amazon“ sandėlyje;
  4. Prekė sugadinama prieš įtraukiant ją į „Amazon“ FBA prekybininko inventorių.

Kaip „Amazon“ FBA“ prekybininkui apskaityti a, b, c ir d grąžinimus / kompensacijas PVM tikslais?

ab ir c: „Amazon“ FBA prekybininkas išduoda klientui kreditinį dokumentą ir pakoreguoja sumokėtą PVM kitoje PVM deklaracijoje; jei „Amazon“ vėliau suras prekę a ir b situacijose, ji bus parduota „Amazon Warehouse Deals“, kad padengtų nuostolius. Bus laikoma, kad „Amazon“ atliko pardavimą, todėl „Amazon“ turės sumokėti PVM.

d: kadangi prekė buvo sugadinta net neįtraukus jos į „Amazon“ FBA pardavėjo inventorių, „Amazon“ traktuoja, kad pardavimas neįvyko, todėl jums sumokama kompensacija netaikant PVM, tačiau Prekybininkui leidžiama atskaityti pirkimo PVM. Ši kompensacija vadinama numatoma pardavimo kaina. Numatoma pardavimo kaina apskaičiuojama remiantis tokiais veiksniais:

  • Jūsų dabartinė prekės kaina „Amazon“
  • Vidutinė kaina, už kurią pardavėte prekę „Amazon“ per pastarąsias 90 dienų
  • Vidutinė dabartinė prekės kaina, nustatyta kitų „Amazon“ pardavėjų
  • Vidutinė kaina, už kurią kiti prekybininkai pardavė tą pačią prekę per pastarąsias 365 dienas

Jei „Amazon“ neturi pakankamai informacijos vieneto numatomai pardavimo kainai pagal šiuos indikatorius apskaičiuoti, numatoma pardavimo kaina bus nustatyta pagal palyginamo produkto kainą.

„1stopVAT“ gali padėti tvarkyti grąžinimus ir kompensacijas kaip „Amazon“ ar bet kuri kita platforma.